2010. július 11., vasárnap

Esti gondolatok




 Mostanában elkezdtem esténként eljárni biciklizni. Sokkal kényelmesebb ugyanis, mint nappal. Az utak és a járdák szinte üresek, szabadon  száguldozhatok bármerre.

 Általában  csak cél nélkül tekerek oda-vissza.  Azonban rájöttem hogy végeredményben valahogy mindig a város határmezsgyéjére lyukadok ki. Oda, ahol véget érnek a házsorok, és elkezdődnek a mezők. Éjszaka hihetetlen jó ott állni szemben a mezővel, belélegezni az esti virág- és fű illatot. Plusz a csillagok is jobban látszanak. Szóval tökéletes az összhang. Csend és nyugalom.

 Egyszer  arrafele álltam meg, ahol Pannóniatelep véget ér, és utána csak a hévet látni keresztülfutni a mezőn. Nagyon szeretek így magamban üldögélni.
Eszembe jutott egy ismerősöm, aki tipikusan minden ilyesmitől tart és fél. Fél egyedül lenni, fél kimenni este az utcára, satöbbi satöbbi. Egyszer ő kérdezte tőlem, hogy nem félek egyedül bicajozni éjjel? Pláne megállni az elhagyatott részeken. Én meg teljes természetességgel mondtam neki, hogy nem, miért kéne félnem? Mitől?

 Na persze aztán felsorolt egy egész csomó mindent, ami történhetne. Fura, de valahogy ezek egyáltalán nem izgatnak. Úgy érzem, hogy itthon vagyok, ismerős minden felé, baj nem lehet.

 Pedig nyilván lehetne. Amikor ott ücsörögtem és ezen gondolkoztam, arra jutottam, hogy ez így teljesen abnormális. Mármint hogy a természetben, -mondjuk úgy "állatvilágban"- az állatoknak elsősorban nem a saját fajtársaiktól kell tartaniuk. Persze örökké vetélytársak egymással, de alapvetően a náluk erősebb, táplálkozási szinten magasabban lévő többi állattól félnek. 

 Na és itt a lényeg. Az ember olyan szintre jutott, amikor saját fajtájától kell tartania. A mi kommunikációnk majdnemhogy a legkifejezőbb, legfejlettebb az állatok közül, a civilizációnk mégis egymást tartja sakkban. Nem hogy jobban megértenénk a másikat vagy valami. Nem. Mert amikor valaki fél este kimenni az utcára, ma már nem a vadállatoktól, vagy esetleg a természet veszélyeitől fél. Hanem elsősorban a többi embertől. Ők a potencionális veszélyforrások. És ez a szörnyű.

¤¤¤

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése