2010. március 21., vasárnap

Képregény Börzén

Ma volt a tavaszi képregénybörze, ahova persze elmentem. Szeretem ezeket a börzéket, mert annyiban jobbak a feszteknél, hogy nagyon-nagyon sok régi képregény van ("használt"), tulajdonképpen majdnem csak az.
A helyszín szokás szerint valami újpesti iskola. Mi már fél órával korábban ott voltunk, akkor még csak az árusok és egy-két ember szállingózott a bejárat környékén. Aztán mikor végre idő volt, már egész tekintélyes sor alakult ki.














Én aggódva pillantgattam körbe: hol vannak a lányok? Nehogymár egyedül képviseljem a női vonalat...de aztán rajtunk kívül még pár lány is feltűnt, bár általában fiúval az oldalán. Szeretném azt hinni, hogy nem a pasijukat kísérték el, hanem azért jöttek mert őket is érdekli...8)
Az iskola ahol tartották nagyon kis pedáns, a falon a legjobb tanulók tablója, a tanulók példaképei, satöbbi. Persze mi jókat vidultunk egy s máson. Például ezen a hirdetésen:
















Nem, nem a hittanon van a hangsúly. Hanem. Az odáig oké, hogy vallási tábor és a témához kellett passzolnia a képnek. De szerintetek nem morbid kicsit, hogy a boldog kissrác/lány egy keresztfeszületre kötve viszi a kis batyuját? Olyan mintha egy vidám miniKrisztus menne a miniGolgotáján.
Viszont rögtön ahogy bementünk, szöges ellenpélda tárult elénk, bizonyítva hogy a lelkes hittanos diákok valahol mégis emberek:



















A folyosók hamar tele lettek emberekkel, és kezdődött a szokásos tömörülés. Mondjuk idén sokkal kevésbé, mint a legutóbbin. Most egész kulturáltan lehetett közlekedni.



















Képregény persze mindenféle volt, amilyet csak el tudtok képzelni...volt 'rohadtdrága-usaimport', volt 'fura-idegennyelvű-ezért-piszokolcsó', volt 'százéves-kommunizmusbeli-retró', 'eladom-a-felnőttfiam-régiképregényeit', és örömömre egyre több friss, magyar alkotó munkái.
















































Amúgy általában igyekszem a vásárlásaimmal támogatni a mostanában éledező magyar képregényipart. Egyrészt mert örülök hogy itthon is népszerűsödik a műfaj, másrészt szolidaritásból, és mert nekem kifejezetten tetszenek. A legjobban a Tomstert, és a Kalyber Joe-t szeretem, de jó még a Négyzet, és a Napirajz is.
Sikerült beszereznem egy eredeti, személyre szóló Kalybert 8)














Ja és mindenkinek melegen ajánlom a Rohamot, a legjobb ingyenes, színvonalas, és magyar irodalmi-művészeti magazint. Budapest fontosabb helyein lehet találni belőle, és piszok jó. Persze ők is képviselték magukat a Börzén.














Hosszasan konzultáltam az eladósráccal, és mikor mondtam neki hogy én is szoktam rajzolni ezt-azt, mondta hogy ha van valami jó anyagom, küldjem el beszkennelve, oszt hátha lesz belőle valami. Ezzel egészen belelkesített, és még egyelőre nem törtem le, szóval elképzelhetőnek tartom hogy nyáron az érettségicirkusz után ráállok a dologra 8)
Végül az idei termés sajna igen kevéske, dehát tőkehiányban szenvedek ugye...Nem baj, ezeknek viszont nagyon örülök:














A Kalyber Joe harmadik része, ( a Roham egy száma ami ugye ingyenes), a 'Direkt 5 Metamorfózis' füzet - ez egy magyar alkotócsoport összeállítása - és a legérdekesebb: az egyik kedvenc sci-fi regényem, Stanislaw Lem: Kiberiáda című könyvéből az egyik novella megképregényesítve. Hurrá!
Összeségében elégedett vagyok, jól össze lett rakva ez a börze is. Ezzel persze nincs vége, hiszen nemsokára itt a Képregény Fesztivál! Addig ezeken eléldegélek. 8)

utókép:









( Deadpool, az egyik legjobb anti-szuperhős.)

¤¤¤

1 megjegyzés:

  1. Nekem annyira passzol a börzéhez ez a retro környezet! A Roham újság valóban az ingyenes kategóriában a legjobb "irodalmi-művészeti" lap, mert a fizetős, ilyen témájú lapok közt azért nem igazán rúghatna labdába. Ezer köszönet a Deadpool felfedezése okán!!! :)
    Árilisban con, májusban kiállítás és vásár! Garantált elszegényedés! :)

    VálaszTörlés